måndag 1 juni 2009

Jag och kamrat Snusvänster: En presentation

Det finns gråsossar, rödvinsvänster, frasradikaler och en massa andra politiska prefix. Jag är snusvänter i första hand, i andra hand är jag Robert.

Snusvänstern är är den nya folkrörelse som hitills bara rymmer mig. Men gott folk, fraserna behöver funktion och ord behöver handling. Snusvänstern är förgrymmad att det som kallas det politiska samtalet idag pluttifierats till den milda grad att dom som samtalar bara säger meningar bestående av tre ord utan innebörd. "Alla ska med" typ. Inom snusvänstern kommer man väldigt sällan citera Karl Marx eller någon påhittad väljare som får ge tillfälligt alibi. Leve den bildade arbetaren helt enkelt, den som alltid brytt sig mer om sitt snus än "Manifestet" och som alltid kommer veta bättre än ombudsmän och kårbyråkrater som mig.

Kort om min motståndare. "Aaron" är en mycket sympatisk och trevlig person, en sån som man inte blir ett dugg arg på om han lägger upp fötterna på bordet var min första tanke om ni förstår hur jag menar. Jag respekterar dig "Aaron", men räds dig inte. Snusvänsterns trupper väntar på marschorder och kommer visa att Umeå inte flankeras av några postmoderna situationstecken.

Låt oss börja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar